1 timme innan operationen fredag 2011-07-08

Kl är 6.47 en timme kvar till operation. Sovit bra men kort käner mig utvilad och fräsch trots allt cortisonet speeddar ju up en. Har hibiscrubat mig igen  nu på morgonen så nu är man steril inför operationen. Hann också ringa min kära hustru som ibland är  uppe tidigt och prata lite så skönt.

Tack Landstinget

Jag tror det har stor betydelse för oss människor att kommunicera hålla kontakten med den grupp, flock och stam man känner sin tillhörighet i, Det har en stor betydelse i läkeprocessen. I människans barndom skedde det kring lägerelden eller i Trancedansens exstas.
Våra dagars lägereldar är Facebook Blogg Twitter etc. Tusen tack för att ni har insett det att vi får använda mobil och dator vid sängen och upprätt hålla konatkten med vår flock Leve vår gemensamma samhällsägda sjukvård.
Jag har ett till förslag har inte hittat någon förslaglåda här. Det är också bra för välbefinnandet att hålla sig i fysisk form om man nu kan det. Jag som säger att jag är frisk och stark har bara en tumör i järnan som de skcliga läkarna ska plocka bort saknar enorfin kickarna av fysisk träning. Jag har givetvis gått mina ronder runt runt i korridoren.
Jag föreslår att man har ett liten patient gym tillgängligt. En motionscyckel en roddapparat några vikter att dra i.
Gymmet är ju också en av våra moderna lägereldar. Jag längtar till HBOs  lägereld och till min grupp i vårt gym speciellt efter inebandyn på måndagar. Kram på er vi ses i höst bollen är rund ut och jaga sköt nu sommarträningen.
Nu är det 45 minuter kvar till start.
Hej svejs leverpastej
Nu tar Oscar över rapporteringen på bloggen.
Kram till alla i flocken snart ska jag komma i trance det blir dock ingen dans, den får jag spara till Svansjön som ju ska ske om 2 år. det lovar jag  bestämt det ska jag kämpa för nu när jag har blivit förste svan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0