Torsdag 22 december

Åker på fm med sjukbil upp till blodmottagningen. Det kom en sjukbil från Ludvika Sunnsnsjö taxi som var nästan full, men det gick bra.Kom in till avdelning fem minuter innan 10,30. Det dröjde inte länge förrän jag fick komma in till syster.Blodprov togs efter en timme kom svaren.Alla värdena har vänt uppåt, trombocyterna, vita blodkropparna och blodvärdet. Behöver ej något mer blod idag. Jag åker sjukbilhem. Käkar lunch och sover som vanligt en timme efter lunch. Går upp kl15 jag börjar att göra ordning den inlagda sillen. Upp med sillen som legat i blöt i matkällaren likaså fram med rödlök, kryddpeppar och lagen som jag gjorde klart igår. Nu är det bara att skära lök i skivor lägga i mortla lite kryddpeppar strö på skära sill och lägga i och göra det varv för varv tills sillen tar slut.Häller då på lagen sätter över gladpak och ställer ner bunken med sill i matkällaren. Nu ska sillen stå och dra ett dygn sedan är den färdig.


Jan-Eric i köket med bunken med inlagd sill.


Här ser vi den färdiga sillen den är kanon go bästa inlagda sillen enligt många  som har smakat den.

På kvällen försöker jag installera min nya laserskrivare av märke Canon. Efter några timmar lyckas jag överlista datorn och få in rätt drivrutin. Jättebra för nu kunde jag skriva ut de Hagbergsjulblad som fattades.
Nu är det sent God Natt alla och ha ett trevligt julpyssel i morgon dan före dan före doppare daan.

Kommentarer
Postat av: Christina

Hej Jan-Eric !!

Jag har också julstökat med sill men det blev till en sillsallad, ett "måste" på mitt julbord.



Hoppas du och din familj får en riktigt skön jul.



Många kramar från Christina



2011-12-23 @ 22:46:40
Postat av: Jan-Eric

Hej Christina tack för all uppmuntran, den värmer.

God Jul och Gott Nytt År önskar jag dig och din familj

2011-12-24 @ 09:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0