Tisdag 27 december

Sover länge tittar på första perioden Lettland- Sverige när jag äter frukost. Vi går en promenad runt Hälsinggården, jag, Oscar och Marcus. Det är nedfallna grenar lite varstans. I parken hade en gran fallit ner tvärs över gång stigen.


Här ses Oscar vid den nedfallna granen

Två stora grenar hade också brakat ner i parken.En från våran tomt Oscar drog in det mesta av den på tomten.


Här är Oscar vid en av de stora grenarna som brakade ner i parken.

 Kommer hem duschar och äter en go lunch stekt spätta med spenat. Efter lunchen skjutsar Oscar upp mig till blodmottagningen. Det är dax för nya blodprovs tagningar. Kommer in snabbt två rör fylls och skickas till medlab. Vi får vänta en timme på svar. Men syster tar ett snabb hb prov och det visar 105 den har gott upp bra. Hon tar även en snabb sänka som också är bra. Svar har kommit alla värden är bra, trombocyter, vita blodkroppar och blodvärdet. Får träffa läkaren det är bara att starta den andra cellgiftskuren idag. Tar tio cortisontabletter innan jag lämnar avdelningen. Oscar stod och väntade på mig på baksidan bara att hoppa in. Vi åker via Ica maxi och handlar innan vi åker hem. Bra med en egen privat chaufför. När vi kommer hem lågger jag mig och vilar sover två timmar vaknar halv sex. Nu är man i form för lite hockey först slutet på jvm matchen från igår sedan Oskarshamn - Leksand på s24.

det gick åt skogen Leksand hade ingen chans att gå upp på tredjeplatsen men man tog den inte.

Jag säger som Superstars hemsida Rättvis förlust för blekt Leksand. Det var bara i början av den första perioden Leksand hade något tryck och speade bra. Sedan tog Oskrshamn över mer och mer och var det klart bättre laget. Leksands försvars spel var under all kritik skärpning ´leksands pojkar. Får hoppas att de visar ett helt annat spel på frdag i Tegera Arena när vi ska se Leksand förhoppningsvis spöa Södertälje.
Då var det roligare att se småkronorna spela jag såg dem i periodpauserna. 9-4 till Sverige var kanon. Och våran foppa Filip Forsberg spelade jättebra dock gjorde han inget mål men blev utsedd till Sveriges bästa spelare.
Grattis Filip i morgon mot Schweitz kommer målen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0