Tisdag 20 december

Julavslutning med klass NV2A.
Upp tidigt ner till Hbo 8,40. Det är samling med klassen i sal X2D. Cecilia min klassföreståndar kollega hade fixat glögg julmust pepparkakor mm. Härlig stämning och så kul för mig att få vara med min härliga klass igen. Vi tävlar flickor mot pojkar i Håkans julnötter version 2. Förra julen vann killarna efter en jämn kamp. I år var det också jämt men i år segrade flickorna.

Jan-Eric på julavslutningen med klass NV2A traditionsenligt iförd sin tomteluva.


Här ser vi en stor del av flickornas lag som segrade efter en jämn kamp.


Här ser vi en stor del av pojkarnas lag som kämpade väl.


Här ser vi resultatet 13-12 till flickorna mycket jämt. Bra kämpat av tvåmycket duktiga lag.

Julkabaré i aulan
 Efter samlingen med klassen. Var det dags för terminens höjdpunkt julkabarén i aulan. I år slapp jag filma för estet media filmar kabaren med 4 kameror. Skönt jag fick sitta och njuta av vår mycket proffsiga och underbara kabaré.Jag fick dock lov och ta bilder med min Nikon kamera.Jag måste ju ha några bilder till nyheten jag tänker göra och lägga in på gymnasiets hemsida.


Winter  Wonderlund fin stämsång på kabarén.


Par dans ett medley i full fart.
 
Efter kabaren var det dags att gå till matsalen och den årliga julgröten med bröd och julskinka. Det var gott och mycket trevligt att sitta och snacka lite.

Blodmottagningen
Efter julgröten fick jag skjuts avFredrik till Lasarettet jag hade tid på blodmottagningen 13,30 för att testa mina olika blodvärden. Jag fick komma in direkt blodprov togs som skickades till medicinlab svar efter en timme.Men syster tog även ett snabb test på.blodvärdet det var fortfarande lågt så nu beställs blod. Just nu när jag skriver på min blogg med mln Galaxy S2 inloggad på patient nätet. Jag ska snart få en påse till. Va skönt att bli bloddopad nu kanske jag kan klå grabbarna på skidor i jul. I alla fall borde jag orka med att åka skidor. Vi får se för nu är det jullov oj va härligt. Jag önskar er alla en riktig God Jul och ett Gott Nytt År Oj kl.är 17,15 nu kopplar syster på andra blodpåsen. Hon frågar om jag vill ha mat "ja tack svarar jag".Strax kommer hon in med en portion oxjärpar med god sås och grönsaker. Tack mitt kära landsting.  Den allmänna samhällsägda gemensamma sjukvården är väl värd att bevara.Nej till riskkapitalister i vår vård.Vinsterna ska gå tillbaka till de anställda och patienterna.


Här får jag första påsen med blod jag ligger bekvämt i sängen. och kunde från min Galaxy S2
Skriva det mesta av det här inlägget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0