Söndag 11december

Oj vilken dag halv 10 ska jag vara på avd23för nya blodprov för att se om trombocyt nivån är ok. Får skjuts upp till Lasarettet av Jonas Sjöström min svärson han skulle upp och prova spåren på Lugnet och släppte av mig på vägen upp. när provsvaret kom och det var rätt ok värden jag behövde ej fylla på med fler trombocyter. Just då ringer Jonas, han har tränat färdigt och han hämtar mig vid entren. Vi åker ut till Hosjö strand för vi ska fira Annas födelsedag. vi får en jättegod middag och kalasgoa saffransbullar och pepparkakskladdkaka till kaffet. Jag vilar mig nere och sover lite när jag ska gå upp hugger det till huvudet och jag blir alldeles snurrig fy det känns ungefär som då jag åkte in på akuten för två veckor sedan. Efter att fått ett glas saft och mat känns det lite bättre och med stöd av Jonas och Jonas tar jag mig upp till övervåningen. Får skjuts hem av Jonas Sjöström är fortfarande lite yr och det värker i skallen. Tar två panodil men trycket är kvar ringer avd 23 och vidare till sjukhusupplysningen som rådfrågar akutens läkare det är ok om jag tar två betapred tabletter(cortison) Det är ok så jag tar två betapred innan jag lägger mig och det känns bättre nu när det gått några timmar. Får hoppas det blir en lugn natt. Imorgon ska jag till blodmottagningen för nya prover halv tio får prata med läkaren om jag inte behöver en högre cortison dos än två tabletter per dag. Nu är det godnatt ligger i sängen och skriver det här inlägget på min Ipad.

Kommentarer
Postat av: fia

Hoppas det ordnar sig med huvudvärken! du ska inte behöva ha sådär ont! Säg till om jag kan göra ngt. Vi ses snart :) kram Fia

2011-12-11 @ 22:24:13
Postat av: Anonym

Nu har jag fått öka cortison dosen till 6 tabletter per dag. Då ska nog huvudvärken ge med sig . Känns redan bättre nu på kvällen den12 december. Tusen tack för omtanken Fia

2011-12-12 @ 20:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0