Onsdag 28 december

Sover länge går upp strax innan nio. Efter frukost går jag stavgång bort till Rottneby ängen. Nu går det lätt att gå i eljusspåret all snö har smält bort, Tyvärr hanns ingen skidtur med, men det får väl komma mer snö snart.

Här går jag stavgång i elljusspåret se så snöfritt det är här väldigt trist, men jag hoppas å mer snö snart.

Vill kolla hur det ser ut i naturreservatet. Vi har ju med miljöelever satt upp fågelholkar i området och inventerat häckning varje år. Men vad jag såg hade alla träd klarat sig några lövträd strax norr om ängen hade fallit omkull, men ingen med fågelholk som tur var.


Här sitter jag och tar en paus vid rastplatsen på ängen i Rottneby naturreservat

Idag är andra dagen med cellgifter i den andra cellgiftskuren. Jag mår brima lite illamående i går natt men med två tabletter pimperan försvann illamåendet. Det är inte lika stark kur denna gång så vi får hoppas att blodvärdena ej går ner så mycket denna gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0