Onsdag 21december

På fm går jag stavgång först upp till Gläntan för att kolla om  det fanns skidspår. Backen upp till gläntan tas galant i hyfsat tempo, jag blev ej trött blodet jag fick igår har haft effekt härligt att gå i raskt tempo utan att bli anfådd. Det är bra spår blir sugen att åka skidor kanske i morgon men då är det en ny tur till blodmottagningen. Det får nog bli på fredag då har Marcus och Oscar kommit hem och kan följa med mig.


Så här bra var skidspåren i Gläntan jag pratade med två skidåkare och det gick fint lite sämre var spåret mot Helsingberg.

Jag tar en paus och slår mig ner på ett paqr gamla stockar när dagiset. Äter ett äpple och en clementin och njuter av vintervädret.


jJan-Eric tar en paus i Helsingberg.

Fortsätter stavgång förbi Ok och förbi Hälsinggårdskolan och Haraldsbogymnasiet till Apoteket i Norslund.
Tegretolen håller på att ta slut så det är bra att ha ett nytt paket på gång.
Går in på Willys postar en julklapp till farfar Foppa. Vem är han undrar kanske ni som ej flöljt bloggen från början.
Farfar Foppa  Ulf Forberg är farfar till vår Foppa i Leksand Filip Forsberg som just nu är på väg till Kanada för att spela Jvm. Missa inte Jvm Filip kommer att vara bra och säkert göra flera mål. Sverige har ett starkt lag i år som kan gå långt. Farfar Foppa och jag var rumskamrater på avd. 85 på akademiska- Leksingar överallt leksingar.

Jag handlar också på Willys som vanligt lite för mycket, men jag packar ryggsäcken full samt en del i Willyskassen. Det går bra att ta allt hem. Käkar lunch och sover som vanligt efter lunchen ca 1 timme.
När jag vakanr är det dags att lägga in sillen men aj dpå jag har glömt att lägga fileerna i blöt. Jag får gör det i mogon istället, men jag griljerar skinkorna istället vi har två ekologiska skinkor en stor och en liten. Det går nog åt till jul när Marcus och Oscrar är hemma. Jag passar också på att göra lagen till sillen då går det fortare i morgon att läga in sillen.
Det var allt för idag God Natt alla

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Hej Janeric! Skönt att höra att det nya blodet gett skjuts inför ledigheten. Själv var jag i Sörskog igår (onsdag) och klämde härliga skidspår i en underbart vintrig vildmarksterräng. Nu önskar jag dig och din familj en riktigt God Jul och ett Gott Nytt år, hoppas att du får en skön ledighet men ta det lugnt i skidspåret. Jörgen Enberg

2011-12-22 @ 09:18:28
Postat av: Jan-Eric

Hej Jörgen tack för all uppmuntran det värmer. ja jag mår bättre nu blodvärdet var bättre idag 22 december. Även de andra värdena också. hoppas kunna åka en liten skidtur i morgon.

jag önskar dig och din familj En God Jul och ett Gott Nytt År.

2011-12-23 @ 01:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0