Nyårsafton 31 december 2011

I dag mår jag fint. Elin och jag går stavgång på fm. Vi går till Hosjö där vi på hemköp köper en bukett rosor samt en choklad ask. Vi är bjudna på nyårsmiddag hos våra goda grannar och vänner Inger och Bosse senare på kvällen. Vi går hem via Masugnen ÖB och efter Roxnäs viken. Det blir en rejäl promenad som Elin klarar bra trosts sitt onda knä men vi får gå sakta och Elin får inte böja på knänan, jag känner fin form och blir inte det minsta andfådd.
Efter lunchen sover jag en timme som vanligt.
På em. badar vi bastu mycket skönt men jag orkar inte ligga i bastu så där länge som jag brukade förr. 
Vi klär om och går upp till BInger och Bosse jag tänder två marchaller innan vi år iväg.
Nyårs middag med Inger och Bosse
Vi får en jättegod nyårsmiddag hör bara Oxfilé med klyftpoatatis med en oerhört god rödvinssås samt god sallad.
Det bjöds på ett exklusivt italienskt vin Amarone de hade köpt i somras när de var på semester vid Garda sjön.
Till efterrätt fick en läcker citronpaj.


Här ses Inger Bosse och Elin skåla för det Nya Året.

Jag får härmed önska alla ett Gott NYtt ÅR.

Jag kommer fortsätta min kamp mot cancercellerna nästa år det finns bara en utgång och det är vinst och cancern bort finito. Jag kommer också att på något sätt kämpa för den gemensamma samhällsägda välfärden mot privatiseringar och riskkapitalister.
Vi hörs och syns 2012.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0