Fredag 9 december

Går upp tidigt för idag är  det Luciafirande på Haraldsbogymnasiet. Laddar
filmkameran och hämtar stativet i vårt arbetsrum. Jag ska se och filma andra
 föreställningen som börjar 9,30. Allt går bra så när som att när jag skulle
börja filma fick meddelande från kameran att jag skulle sätta i kasetten igen gjorde
 det och då funkade det, men missade lite av intåget i aulan men det går
 nog bra ändå.

Här ses
Här ses hela luciaföljet på scenen i aulan bästa Luciafirande i Dalarna

På fm ringer blodcentralen de vill fylla på med trombocyter då det visade sig i
gårdagens blodprov att jag fortfarande har låga halter av trombocyter.
Har tur och får skjuts upp till Lasarettet av Ingrid Sjöström Lukas farmor.
Det tar lite tid för först måste jag blodbestämmas efter en timme kommer beskedet
jag är B rh-. Och jag kopplas på en påse med trombocyter som droppar in på en
halvtimme. Allt går bra men när jag ska gå hem snurrar det till lite i skallen
 måste sätta mig igen. De tar blodtryck och mäter hur blodet syresätts men
alla värden är perfekta.
Men systrarna tycker inte att jag ska gå hem så de beställer en sjuktransport åt mig.
Kommer hem lägger mig och sover som vanligt någon timme. Vaknar strax
efter 3.Går upp duschar och klär upp mig lite svarta byxor och svart kavaj
 och snygg skjorta. Klockan 16.00 är det dags för julbord på Haraldsbogymnasiets
restaurang Ecole. Det är nog Dalarnas finaste och goaste julbord.
Äter men försöker hålla igen lite men oj vad gott det var man blir alldeles proppmätt
men på ett lagom skönt sätt.


Här ser ni ett av de fina borden full med sill, lax, skinka, kalkon med flera
 läckerheter.

Efter julbordet är det lite efter fest i personalrummet går förbi där på vägen
hem tar en kopp te och snackar lite innan jag går hem mätt och belåten.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0