Fredag 16 december

Vaknar tidigt mår prima idag. Går ner till skolan 10,30 för jag har möte då med projektarbts eleverna som har projekt Forskarskolan. Vi har ett bra möte och de får sina pengar av mig äntligen de hade lagt ut hela 1026 kr på frukt och bröd samt annat som användes under forskar veckan. Som jag beskrev igår tog det över 2 timmar för mig att lägga in alla deras kvitton och lägga allt utskrivet med kvittona bifogade till utgången post. När vi hade ekonomiansvarig på skolan gick jag bara till henne med kvittona och fick ut pengar direkt tid 10 minuter max. Men nu har man rationaliserat bort ekonomi personalen ute på skolorna. De som bestämmer tycker tydligen att vi lärare ska jobba mer med ekonomi än att jobba med elever värkar inte vara deras prio ett. Strax innan lunch kom Staffan Lindgren förbi Staffan är en kär kollega från Svärdsjöskolan. Vi har jobbat ihop i många år sista åren i samma arbetslag. Staffan, jag, Britta-Stina Tored och Lars börjesson gjorde tillsammans en kanon studieresa till New-York. Där vi besökte en skola och rektorsområden på södra Manhattan ej så långt ifrån Twin Towers. Vi pratade mycket om gamla tider och vi käkade lunch tillsammans i matsalen. Staffan som lämnade en klass på Svärdsjöskolan för två år sedan fick besök av många gamla elever som kom fram till vårt bord. Det var väldigt trevligt för Staffan. efter lunchen fick jag skjuts hem av Staffan han var också så snäll att vi tog vägen förbi Willys och hämtade upp alla varukassar Elin justt hade handlat där. Men det var inte slut med överraskningar Staffan kom in med en Frysväska ur den gav han oss lingon, blåbär och en massa paket med trattkantareller och mmmmmm hjortronsylt med bär från Svartnäs. Tack för allt Staffan du är en ängel vi har ju inte kunnat plocka varken bär eller svamp i år. Så här kom pepparkakshuset att se ut efter lite pyntning med kristyr samt bomull och tomtar.


Årets pepparkakshus

Kommentarer
Postat av: Staffan

Hoppas att soppan smakar, har mallar recept

2011-12-17 @ 13:03:52
Postat av: Karina Bäfver

Hörde på radion idag att man ska ha små minimaränger på pepparkakshus så att inte taket rasar.... Det ser iaf läckert ut. Städade idag (inte till jul, utan för att måla om innan jul...) och hittade datakursintyg signerade av dig. Lite kul. Ha det gott!

2011-12-17 @ 15:52:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0