Annan dag Jul måndag 26 december

PÅ fm jobbar jag lite med skolans hemsida lägger in några nya länkar i HBO i media bland annat om Jesus välkomnar Julen på skateboard ( lite om julkabarén i Dala Demokraten) samt Lyckat för Lackare i DT.se som handlar om lackarnas nya Eu projekt.
Snart ska vi åka till farmor i Leksand och äta annandags middag. Dock en decimerad skara då Marcus och Jonas S. har fått influensa och ligger kvar hemma i sängen.
Vi får som vanligt hos farmor jättegod mat. Mats hade gjort förrätten, väldigt god varmrökt lax med god röra samt rostbröd värmt i ugnen. Huvrätt slottstek med små runda potatisar värmda i ugnen med god sås kokta  grönsaker samt sallad helt underbart gott. Till efterrätt fruktsallad med grädde med vaniljsmak.

Jag sover en stund efter maten vaknar 15.15. Jag och Anna går en liten promenad runt kyrkan och via gropen hem till farmor på Rättviksvägen. På kyrkogården syntes spår av stormen många både små och väldigt stora grenar låg här och var runt om på kyrkogården.

Kl. fyra var det kaffe med farmors goda hembakta kakor och saffransbröd mm. Till kaffet kom frabror Bertil och kusinerna Märit, Anders och Lasse. Det var mycket trevligt att träffa dem och sitta vid kaffebordet och snacka lite


Här ses Mats, Märit, Lasse, Oscar, Anna och Bertil runt kaffebordet.

Det sista jag gör på kvällen är att göra en nyhet på gymnasiets hemsida om Lackarnas nya euprojekt.

Nu är det en timme kvar till junior kronornas första match iJVM. Varför sänder dom så sent jag har satt matchen på inspelning och kan njuta av den imorgon fm. God Natt alla .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0