Torsdag 11 augusti

Kl. 5.50 kom en taxi bil och hämtade upp mig för färd till Uppsala. Taxi chauffören som heter Kjell var mycket trevlig vi pratade om både det ena och det andra så resan ner till Uppsala flöt på bra.
På stålbehandlingen
Skiktröntgen apparaten fungerade nu tack och lov. Kom rätt snart in till röntgen fick ligga upp på britsen man trädde en mask över ansiktet och spände fast det. Det gör man för att huvdet ska vara fixerad på samma ställe. Först åkte jag in utan kontrast vätska. Sedan sprutades konratsvätska in och jag åkte in i apparaten igen den här gången tog det längre tid. Såg inte så mycket för den enda öppningen i masken var för näsa och mun.
Så här ser masken ut.
Jag blev också informerad om fortsättningen. I och med förseningen av skiktröntgen hinner de inte lägga upp strålprogrammet till nästa vecka. Jag fär börja den veckan efter så tisdagen 23 aaugusti bär det av till Uppsala igen. Behandlingen pågår i 30 dagar hela september och till och med en dag i oktober den 3/10. Så efter 23/8 kom mitt nya hem vara patienthotellet i Uppsala. Det är bara att kämpa på. Jag åker hem varje helg.
Resan hem
Eftersom det bara tog drygt en timme hos strålbehandlingen kunde vi åka hem tidigare en beräknat. Jag ringde Kjell på mobilen och vi begav oss hem åt kl var då 9,40. Vi hade en lika trevlig pratstund på resan hem. Fick veta en hel del kring taxi näringen.
Lagar slottstek
Efter att ha sovit lite efter lunchen var det dags att laga slottstek. Den ska vi ha med oss imorgon då vi åker till Leksand för att fiska kräftor.
Jan-Eric lagar slottstek första gången vid spisen.
Promenad
Vi gick även en lång promenad bort till Salanders Grafiska och över vägen och sedan sockenvägen ner och sedan hem. Der var jätteskönt.

Kommentarer
Postat av: Olle

Kämpa på J-E. Jag följer din blogg även om vi inte träffat på varann på msn på ett tag.

2011-08-12 @ 09:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0