Besök på onkologen i Uppsala Onsdag 3 augusti

Idag har jag besökt min läkare på onkologen i Uppsala. Hade fått en tid redan kl 10.00 Gunnar ställde upp och körde ner mig vi startade från Mänstigen halv 8. Gunnar du är helt fantastisk skönt att ha en sån vän.
Möte med läkaren
Det var en helt underbar läkare varm och vänlig. Han testade reflexer blodtryck mm. Fick veta hur behandlingen på onkologen kommer att se ut. Nästa tisdag blir det ett dag besök med magnetröntgen de kommer då att forma en mask runt huvudet och där märka ut hur strålningen ska ske. Veckan därpå så startar behandlingen med strålning några dagar och behandling med cellgifter. Sedan blir det fler sådana omgångar framöver vad jag förstod. Det är bara att bita i och kämpa på nu ska alla tumörceller väck.
Efter mötet med läkaren fick jag gå till provmottatgningen och ta två blodprov sen var det klart och vi kunde åka hem till Falun igen
Lunch i tai restaurang
På vägen ut från Uppsala stannde vi och åt lunch på en Tai restaurang de hade lunch buffé. Vilken känsla att käka buffe på en restaurang vi kom in 11 så vi var enda gästerna ett tag. Det var jättemysigt och väldigt gott också.
Gunnar på Thai restaurangen (tagen med mobilen gick ej att skärpa till bättre)
Brev från försäkringskassan
När jag kom hem väntade ett brev från försäkringskassan. De underkände läkar intyget jag skickat in från falu lasarett. Kom inte ett nytt läkarintyg innan den 16 augusti skulle ingen sjukpenning betalas ut. Jag som inte har tagit ut sjukpenning sedan 1980 ung tycker att det är lite magstarkt att inte få sjukpenning nu. Får väl börja kämpa med försäkringskassan också. Har tagit konatkt via mail med min kirurg han had eju ansvaret i början för intyget skulle skildra de första 8 dagarna.
Bara kriga på ska nog kunna tackla försäkringskassan också

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0